Kooktips

Kies voor volkorenproducten: volle rijst, volkoren pasta, volkoren brood enz. Deze voedingsmiddelen geven langer een verzadigd gevoel waardoor je minder snel de neiging hebt naar tussendoortjes te grijpen.

Als ik rijst kook, leg ik er de groenten gewoon bovenop in dezelfde pot, zodat alles samen gaar wordt. Lukt perfect met broccoli, wortelen, pastinaak… Bijkomend voordeel is dat de wateroplosbare vitaminen niet verloren gaan in het kookvocht maar opgenomen worden door de rijst. (Dat is toch mijn theorie...)

In de diepvriezer heb ik altijd een zak quorngehakt of tofu zitten. Perfect om toe te voegen aan een wokgerecht of spaghettisaus. Vleesvervangers zijn niet persé goedkoop, maar er werden tenminste geen dieren voor mishandeld. Ik weet dat diepvriesproducten nogal wat bewerkingen hebben ondergaan en niet bepaald milieuvriendelijk zijn, maar als je ze in huis hebt scheelt dat wel een paar ritten naar de winkel. Dus, dat compenseert…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten