Alles grondig schoon

Inoxreiniger, ruitenreiniger, wc-reiniger, ovenreiniger, allesreiniger, badkamerreiniger, tapijtreiniger... Als je de reclame wil geloven, heb je voor alles wat je in huis hebt een apart product nodig. Goed gezien van de industrie natuurlijk, maar absoluut overbodig als je een fles groene zeep in huis hebt.

Met groene zeep en een microvezeldoekje maak ik (bijna) alles moeiteloos schoon: de hele badkamer, het toilet, de keuken, de gft-bak, de vensterbanken... Ik doe het op hardnekkige vlekken voor ik de was in de machine steek. Het is krachtig, het ontsmet, het ruikt fris, het is goedkoop én het is niet schadelijk voor het milieu. Een absoluut wondermiddel, wat mij betreft!

Om inox (dampkap, werkblad, fornuis) te reinigen heb ik een apart trucje. Nadat ik het heb schoongemaakt - met groene zeep natuurlijk - wrijf ik er met een stukje keukenpapier een dun laagje olie op. Maakt niet uit welke olie. Je zal zien: vette vingers verdwijnen als sneeuw voor de zon. Zelfs krasjes worden (tijdelijk) onzichtbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten